Vana-kooli klassikud mäletavad kindlasti
J.M.K.E: loomingust lauluridu:
Rahva Hääl ei valeta,
Ei suitse ta suu… .
Seepärast võtan nüüd kiiresti kokku Hoppet`i
Maltalt Sardiiniasse seilamise. Kes see vana asja ikka meelde tuletada tahab… .
No kui ikkagi vaja murest välja aidata, siis
olin pakkumisega nõus. Tegelikult oli päris esimene kord kogeda, kui auto tuleb
lennukitrapile vastu ning pead üksinda esimesena lennukist lahkuma, samal ajal
on kogu lennukitäis rahvast ootamas. J
Tagasi laevas!!! Vahepeal oli
toimunud osaline kultuurisaadikute vahetus, ka toidumeister (no tegelikkuses tahtsin muidugi Peetri
väljendit „toidutola“ kasutada) uus. Viimaseid hetki oli veel pardal meie
noorim naeratav meremees Elio.
Hea, et Rauno ja kapten Ain laevas olid, muidu
oleks veel mingisuguseks vööraks sissetungijaks tembeldatud. Viimast päeva
seisis laev veel samas kohas, kuna juba 20. juulil lahkusime. Meie järgmiseks
peatuseks sai San Paw`li laht, kuhu jäime ka ankrusse. Õhtul käisid kõik
itaallased ametliku kultuuriosaga tegelemas ja laeva saabusid juba eelmisest
hooajast tuttavad soomlased Viktor ja Maria. Äge, et taas paar põhjamaalast on
laeval, kellega juba oleme ka varasemalt koos seilanud ning kes elasid pardal
kogu tormise hetke Peterburist Hanko kaudu Tallinnasse, hiiumaale, saaremaale
kuni Helsinkini. Nüüd aga olime täiesti teistsuguses ilmaoludes. Ainult öösel
on +25 C Päevased temperatuurid pole kahjuks enam mõõdetavad, kuna kajuti
kraadiklaas ulatus ainult +50ni ning see on juba ammu ületatud. Ankrus olles
kindlasti ujumine.
Kui loodad vees veidi jahutust saada, siis
päikeseloojangul on see täiesti võimatu - tõesusmaterjalina pilt vee temperatuurist.
21. juulil sai edasi sõidetud kohta mida
kohalikud elanikud teavad seostavad filmiga „The Beach“, kaartidel aga seisab
nimi Golden Bay.
Oh „deem“ kus nüüd oleks vaja osavaid
kirjameistreid. Selle koha kirjeldamiseks pean kuidagi sõnavara laiendama, et
reaalset pilti ette manada. Sissesõit lahesoppi kaljude vahelt, mis on umbes
50-100 meetri kõrgused ning kus lained murduvad kaljude vahel. Sees,
Põhi paistab imeliselt selgelt. Ankur vette ja
kogu 8 meetrit paistab uskumatult selgelt läbi. Tõesti on absoluutselt kõik
läbinähtav. Müstika.
Öösel tagasi San Bawl`i. Järgmisel päeval
külastasime Ramla beachi. Ja taas sama müstiliselt puhas ning klaar vesi.
22.07 täpselt 00.01 panime otsad kinni taas Bormla`s, kus toimus viimane
„Sbarchi Landing“ etendus sama kuupäeva õhtul. Päeval selgus, et paar inimest
on päikesevannidega liiale läinud. Õnneks sai kogu kultuuri etendamine ilma
kadudeta ära etendatud.
24. juuli keskpäeval andsime otsad lahti
Maltal ja võtsime suuna Lampedusa saarele. Üle pika aja saime taas purjedest
soola välja raputada. Positiivse poole pealt teenime kindlasti plusspunkte
kõikide „kalade õiguste eest võitlejatelt“, kuna päikeseloojangul korraldasid
meie reisijad mõlemas pardas kalade toitmise võistluse. Osavamad suutsid
omapoolselt panustada lausa hommikuni, kuni silmapiiril hakkas paistma
massimeedias viimasel ajal küllaltki suurt tähelepanu saanud saare siluett.
Saar, millel elutsevad/pesitsevad hiidkilpkonnad oli Hoppeti saabumise hetkel
taas just suutnud oma pinnale vastu võtta 300 musta mandri kodanikku, kes
õnnetult sattusid mootoririkkega alusega just sellesama saare lähedale, kui
nende veesõiduvahend hakkas uppuma just siis, kui toredad kalurid õnneks lähedal
sattusid olema.
Kaluritele muidugi tulusam äri, kuid…
Saarele kauaks ei jäänud ning edasiliikumine
jätkus juba järgmisel päeval. Olime ikkagi ajast sõltuvad, kuigi eelmise päeva
vana laine veel kiigutas. Seepärast sai kurss muudetud läbi Sitsiilia
läänepoolseima saare Marettimo, kus tegime ühe pisikese peatuse, ilmaolusid
arvestavalt.
No comments:
Post a Comment