Saabumine Arbatax`i sadamasse, 1. augustil,
oli meil kella 19.00 peale rihitud. Paigas, kuhu enne pole elu toonud, on päris
keerukas leida 30 meetrisele purjelaevale koht kai ääres ja maabuda seal veel
minuti pealt. Sadam VHF 09 kanalil otsustas laevale Hoppet vastu saata
erkpunase särgiga kaimehe, tänu kelle aktiivsele kätega vehkimisele jäid meie
eksirännakud naaberbasseinidesse ära.
Sildusime 19.01 otsejoones parema poordiga, meid tervitav rahvamass, ca
40 inimest, välgutas fotokaid ning rõõmsalt tümpsus vahuveini avamise saluut
kaamerate surisemise saatel. Peale suurema tuhina möödumist proovisime laevale
elektrit saada ja ennäe imet, juba 5min. pusimise järel oli kaldavool ühendatud,
mispeale sammusin sadamakontorisse saabumist vormistama. Sedapuhku oli leti
taga kaks temperamentset itaallannat, kellest üks suutis ka inglise keeles
suhelda ja juttu jätkuski kauemaks... Selgus, et paraadkoht kuhu,
"Hoppet" sildus, tuleb homme vabastada (kas pühapäeval Itaalias keegi
midagi üldse liigutab, jõudsin kogemustele põhinedes mõelda). Siis jagati
"Hoppetile" välja WC ja dušši võtmed - teatasin, et pardal on 11sailorit,
saime 5 võtit, mille vastu loovutasin 50EUR deposiiti. Üllatusena ulatati ka
kollased ja hallid prügikotid, vastavalt plastiku ning orgaanilise sodi tarvis,
hohoo ....
Esimene hommik Arbatax´is on pühapäev ja
viskame pootsmaniga villast, et kes täna pannkoogid teeb. Kapten turtsub ja
kuna Coldrexid kõik ammu kasutatud, siis söödan talle kohaliku apteegi
soovitatud Forben 100-d, aga nohuga on lihtne reegel - nädal tablettidega või
ilma, tulemus on ikka sama ...
Tutvusin ka kohaliku sadama dušširuumidega ja
süsteem oli selline, et paned magnetvõtme lugerisse ja see loeb sealt iga kahe
sekundi tagant kolm senti, kasutad sa vett, või mitte…
Väikelinna ekskursioon annab aimu umbes Kärdla
suurusest asumist ja pisike „Supermerkado“ on ca. 400 meetri kaugusel. Tee
peale jääb õnneks ka kohvik-baar, kus hea vaade ja terrass seedri puude varjus.
Kell 17.00 kogunevad kohalikud punasärgid (sadama tegelased) Hoppet`i parda
äärde ja teatavad, et nüüd tuleb teise kohta liikuda. Ajan põõnava kapteni üles
(sorry) ja vantsime paarsada meetrit pikki ujuvkaid uut sildumiskohta üle
vaatama. OK. Asume ümber ja ongi juba öö.
Uue päeva kenal palaval hommikul, kell 10.00,
on teki temperatuur +49,7C ja kell 12.00 +52,4C päikese käes, varjus ca +34C.
Särk seljas hakkab ihu külge kleepuma. Proovime prügi ära viia ja ongi täitsa
p….s, osa pardalolijaid pole enne prügi sortinud ja seega peale vintskete
vandesõnade ilutulestikku lööb pootsman käega ja sammub sirgelt laeva tagasi
sorteerimata prügiga.
Arbatax on korraldamas miskit elektroonilise
muusika festivali sarnast üritust ja tänavatel liigub igasuguseid karvaseid ja
sulelisi. Hoppet teeb Jerzu linnakese inimestele päevasõitu, 21 inimest saame
pardale võtta, kuna päästeparv on 25le. Tulemuseks on 20 inimest pardal. Kella
9.00 asemel saame sadamast otsad lahti antud 10.10 ja neljaliikmeline pere peab
maha jääma. Sõit läks hästi ja oli näha, et rahvas seda nautis. Tegime peatuse
maalilise kalju juures ja ca 15m türkiissinises vees, mille juures mere põhja
oli selgesti näha. Mõõdusime ka kummalistest väikesaartest I
Dell`Ogliastaiza`st.
Paigaldasime uued signaallambid ja ära sulanud
massilüliti vahetasime välja. Mõõdan sillateki temperatuuriks päikese käes
+65,3 C ja paljajalu siin seista on väga krõbe. Varjus on teki temperatuur
+39,6 C. Hoiame päikesepoolsel tekil katted peal ja lihvime reelinguplangud
ning naagelpingi, lootuses, et saame homseks ka kaks/kolm korda lakitud.
Paremas poordis on päike mõnes kohas vaigu välja küpsetanud ja Hiinamaalt pärit
Prantsusmaal elav fotograaf üritab vaigutatud kleiti sügavkülmas vaiguvabaks
nõiduda (ma küll ei tea, kuskohast sellised ideed tulevad, internetist vist).
Kuid herneste ja ubade vahel kleidiga kohtuda tundus kuidagi kohatu… aamen.
Uus päev, taas kuumus, uued väljakutsed...
Päeva trip sai täna palju ladusam, kui eelmine, sest 1 tunnist hilinemist
õnnestus ¾ võrra vähendada. Seltskond tore ja teeme ujumispausi samas kohas,
kus eelmine kord.
Tere, esmaspäev, 10. august. Tänaseks on
plaanitud õhtune väljasõit ja lõuna paiku peaks pardale ilmuma uus kokk koos
seitsme näitlejaga. Kokk toob küll kolm kärutäit sööke, mis inimketi abil
kambüüsi jõuab, aga ise pardale ei jää. Need näitlejad, kes endid nüüd sisse möllisid,
võitlevad Udu`ga linade pärast, aga kõik laheneb ja projekt võtab omaks, et
linade pesu on nende maksta.
Õhtu saabudes saabub ka midagi erakordset.
Päris vihm ja selline, mis ikka vihma mõõdu välja annab, nagu kapten ütles.
Esimese hooga katame elektroonika ja peale käterättide leiavad omale kohad
ämbrid, sest kapteni kajuti laest tuleb korralikult sorinaga vett sisse. Väljas
paugub ning välgud ida suunal lähenevad Arbatax`i sadamale, kahe epitsentriga
tuult kütab hooti juba 18m/s ja lõpuks saab ka väga fanaatiline tähevaatlussõitu
korraldav itaallane aru, et täna lõbusõitu ei tule. Pidu korraldatakse trümmis
ikkagi ja müdistamist jätkub poole ööni.
Hommik on meeldivalt karge ja leitsak jääb
mitmed tunnid hiljaks, põhjasuunalt lähenevad lauspilved katavad päikese ja
mitme kuu jooksul on see vahelduseks päris mõnus. Ja siis saame ikka korraliku
suure saju kätte. Õhtul anname otsad lahti ja alustame sõitu Olbia suunas.
11. august 2015
Esimene
tüürimees, Juss Maltalt
No comments:
Post a Comment