09.06-20.06.2015
Malaga-Ibiza-Mallorca-Barcelona
Puulaevaseltsi meeste
retke kokkuleppimata reeglite kohaselt jäi sellel etapil juhtunud uskumatud ja
imelised seiklused osaliste endi mälestustesse. Kajastamist ja ümberjutustamist
on oodata tsenseerimata kujul seltsi üldkoosolekul ning puulaevnike järgmistel
retkedel osaliste heietusi kuulates. Kes ridade vahelt lugeda oskab, saab
ammendava ülevaate ka seltsi majandusaasta aastaaruandest ning laevnike
memuaaridest aastakümnete pärast. Loomulikult olid puulaevnike seiklused nagu
ikka värvikad ja erakordsed ka retke teele jäänud kohaliku rahva jaoks - nii et
igat masti antropoloogidel ja muudel huvilistel on võimalik nii täna kui ka
tulevikus tutvuda seltsiliste teele jäänud sadamalinnade kõrtsidesse, rahvamuusikasse
ja eriti raamatukogudesse talletunud ja talletuvate pärimuste ja legendide
kaudu kaugelt põhjamaalt pärit puulaevnike vägevate ja vahvate seikluste ning
suure- ja laiajooneliste tegudega.
21.06 Barcelona-Nice
Laev lasi otsad lahti
planeeritud ajal kl 10.00 paiku. Ees siis pikem ülesõit, ligi 240 miili Nizzani.
Barcelona sadama jättis Hoppet selja taha pannkoogilõhna saatel. See tähistas
ka laeva meeskonna jaoks sümboolselt puulaevaseltsi meeste tormilise ajastu
lõppu laeval. Neil meestel lihtsalt pühapäeva
hommikul taoliseks sentimentaal-romantilis-nostaligiliseks gurmaanluseks mahti
ei olnud. Uus sats siis jätkuvalt mehine, kuid vähem karvane, higine ja sisult
feminiinsem – kokku 21 meid munsterrolli kantud, seitse neist kandsid maa peal veel
naisenime. Pardale jäi eelmise satsi
puulaevnike vaid käputäis ja needki on näidanud hämmastavat ja kiiret
ümberkohanemisvõimet ülejäänud seltskonnaga. Muutuste avangardis on ilmselgelt
väljapuhanud ilmega, tõsistesse teadusraamatutesse süvenenud professor ja aariaid
laulev ning Barcelonas laevale laekunud järeltulijaid usinalt kantseldav
reeder. Meeskonna arvestuse kohaselt oli see siis kuues pühapäevahommik
pannkookidega. Järelikult siis seitse pühapäeva hommikut juba kilulinnast saati
teel oldud. Koos puulaevnike lahkumisega on laeval taastunud ka kindel kord,
tervislikud kombed ja regulaarsed kellaajad. Rääkimata muutunud rõhuasetusest
Vahemere palavust leevendava veinijookide kvantiteedilt kvaliteedile. Ilmselt
taoline vaheldus laevale meeldis, sest kohe esimesel päeval sai uus sats pea
kõik ära proovida. Alustuseks saadi kätte kursile ette jäänud suuremat sorti delfiin.
Tõsi küll, õhku täis ja kilest, kuid see-eest püüdis Nicke ta välja paljaste
kätega. Eelmise satsi puulaevnikud teadupärast professinaalsetest lantijatest,
maailmaklassi varustusest ja pidevast ponnistamisest hoolimata ei saanud kätte kalamaimugi. Delfiini
väljapüüdmise ürituse raames otsustati korralda ka supluspeatus ja korraldati
isegi korralik ujumismaraton ümber laeva. Siis tõusis ka veidi tuul, mis
võimaldas meeskonnal uuele satsile diiselpurjetamise asemel päris purjekoolitust
korraldada, kõik purjed üles tõmmata ja pea õhtuni täispurjede all ka liikuda.
Öö tuli imeilusa tähistaevaga. Vastu ööd jõudsime ka Golfe du Lioni nimelist lahte
ületama asuda elik siis päris avamerele. Sellega kaasnes siis esimene võimalus
mõnedele öisematele ülevalolijatele esimesi päris delfiine nii parda kõrval kui
vööris laevaga kaasa ujumas näha. Mis peaasi – laev ei loksu, kõigil meel veel
ülev. Kokkuvõttes ilus ja paljutõotav algus sellele etapile.
Indrek Raudne
No comments:
Post a Comment