In english please see below.
Hoppet Amsterdamis oli üks kontrastsemaid pilte, mida ma selle reisi jooksul näinud olen. Kaunis kahemastiline puitlaev, graatsiliselt libisemas mööda linna räpaseid kanaleid. Massiivsed sillad kõrgusid tõstetuna ja inimesed kai peal pildistasid, lehvitasid. Oli tunne, nagu oleksime võrreldes Kieli kanaliga, kus iga teine alus oli ajalooline laev, niimoodi meeldivalt ära eksinud. Samas jällekord sattusime silduma kaunite, vanade, ajalooga majade vahele - sarnaselt Kielile, kui Hoppet sildus täpselt sama koha peal, kus kunagi oli olnud keisri enda jaht. Meil lihtsalt vedas - üsna peatselt peale linna sisenemist, leidsid kapten ja tüürimees meile koha kesklinnas ja meid võttis vastu hea huumorimeelega asjalik sadamakapten. Üheskoos meisterdasime kai ja laeva vahele paarist prussist ja saepuruplaadist koosneva trapi, sest meie enda trapi kolmest meetrist ei piisanud ja kohalik oli igati abivalmis. Peagi oli õhtu, söödi ja mindi linna jalutuskäigule.
Hoppet Amsterdamis oli üks kontrastsemaid pilte, mida ma selle reisi jooksul näinud olen. Kaunis kahemastiline puitlaev, graatsiliselt libisemas mööda linna räpaseid kanaleid. Massiivsed sillad kõrgusid tõstetuna ja inimesed kai peal pildistasid, lehvitasid. Oli tunne, nagu oleksime võrreldes Kieli kanaliga, kus iga teine alus oli ajalooline laev, niimoodi meeldivalt ära eksinud. Samas jällekord sattusime silduma kaunite, vanade, ajalooga majade vahele - sarnaselt Kielile, kui Hoppet sildus täpselt sama koha peal, kus kunagi oli olnud keisri enda jaht. Meil lihtsalt vedas - üsna peatselt peale linna sisenemist, leidsid kapten ja tüürimees meile koha kesklinnas ja meid võttis vastu hea huumorimeelega asjalik sadamakapten. Üheskoos meisterdasime kai ja laeva vahele paarist prussist ja saepuruplaadist koosneva trapi, sest meie enda trapi kolmest meetrist ei piisanud ja kohalik oli igati abivalmis. Peagi oli õhtu, söödi ja mindi linna jalutuskäigule.
Kuigi Amsterdam on üks omamoodi linn, mida võib avastama
jäädagi, ei olnud meil mahti päev läbi linna vahel luusida. Laevalt oli juba
välja saadetud luure, mis kiirelt tuvastas pesupesemisvõimalused ja prügipaiga.
Pesulasse tassiti kahe prügikotitäie linu, selle töö peale läks vähemalt paar
tundi. Meil oli kindel plaan sama päeva õhtul välja sõita, vaja oli vaid
hankida veel gaasi toidutegemiseks ja siis punkerdada laev enne kanali lüüsi
minemist. Needki tööd said kenasti korda aetud.
Pannkoogipäeva hommik. Kui neljapäeval hakkab laevas liikuma
sosinaid pannkookidest, milleni omakorda on aega veel kaks päeva, tuleb
pühapäev ümber nimetada pannkoogipäevaks. Sest pannkooke peab saama, olgu see
siis merel või sadamas. Olime ettevaatlikud, kui möödusime tankerite ankrualast
- kambüüsi kohal olev skylight oli avatud ning pannkoogilõhn võis meelitada
ligi teisi laevu. Esimene hunnik pannkooke hingati sisse uskumatu kiirusega,
oli imeilus päeva algus. Mõnus loks merel, heleroheliselt helendav vesi ja
rõõmus päike kruvisid kõigi meeleolu üles. Siiski üks kurvastav asjaolu ujus
ruttu pinnale – pidime uuesti sadamavarju otsima, et esmaspäevaks lubatud tormi
eest turvaliselt peidus olla. Hoppet ei ole laev, mida mäsleval merel lõhkuda
ja Hoppeti praegused jungad on veel liialt noored, et neid karmide oludega
reenata. Läkski nii, et vaevu oli lõuna söödud kui sildusime Belgias,
Zeebrugges.
Belgia tervitas avara kuningliku jahisadamaga. Ajalooline saaga
jätkus, sest seekord sattusime silduma kungingale kuuluva jahi kohal. Oli igati
sobiv aeg ja koht võtta ette vajalikud tööd laeval. Kiirelt otsiti välja kõik
tööriistad, värvid, pintslid. Hoppeti kere värvimise taustaks kuulasime
mõnusaid mälestusi pootsmanilt, kes rääkis oma töistest kogemustest varasemast ajast
- kuis tema vähemalt kolm tonni värvi on pintseldanud ühe laeva küljele ühe
lepingu jooksul. Nüüd oli meie jungadel omakorda aeg koguda taolisi kogemusi.
Hoppeti kere sai kauni uue valge kuue, kõik vaskosad poleeriti ning aknad pesti
puhtaks. All trümmis sai korrektselt üle värvitud kajutite uksed ja seinad.
Mitte kedagi ei premeeritud linnaloaga enne, kui tööd lõpetatud ning töökoht
korras. Hoppetil valitsev ühtsusetunne on eriline nagu Hoppet ise. Hoolimata suurest
kogusest füüsilisest tööst, ei olnud laeval näha ühtki viltust nägu. Päevad on
olnud erinevad - on olnud vedelemist ja vaikust, puhkust ja hea ilma nautimist.
On ka olnud hoogsat tööd, mis muusika saatel hoolega ja rõõmsalt teostatud.
Kokku peaks saama palju vaheldust ja häid mälestusi.
Sadamast sadamasse,
laeval on aega mõtisklusteks. Mina olen sellel teekonnal olnud järjest vaid
kaks nädalat, kuid tunnen end juba täiesti lahti rebituna oma igapäevaelust (meeldival moel). On keeruline end seadistada tavaliste töiste tegemiste
lainele või mõelda argiseid mõtteid. Ma vaid kujutan ette, kui raamivabalt
elavad siis need inimesed, kellele merelolek ongi igapäevaelu. Olen alati
arvanud, et sellised tõsised merekarud peavad vist olema tohutu silmaringi ja ülihea
suhtlemisoskusega, et asjad sujuksid erinevates sadamates, erinevate inimestega
suheldes alati hästi. Kindlasti see nii ka on, kuid tean nüüd, et selle kõige
juures on ilmselt tegemist ka väga suure sisemaailmaga. Sest erinevaist paigust
ja nurgatagustest mandrite vahel seigeldes tuleb palju mõnusaid kogemusi,
eredaid hetki ja kauneid mälupilte, mida jagada on vist võimalik ainult
nendega, kes seda omakorda kogenud on, et mõista selle tegelikku ulatust. Kuigi
mereteed on ainsad teed, mida mööda saab kõikjale, on üks tõeline mereinimene
merel just merelolemise pärast.
Hüvasti Amsterdam - Goodby Amsterdam
Inimesed sillal Hoppetit uudistamas - People on the bridge looking at Hoppet
Amsterdami sillad - Bridges of Amsterdam
Varsti saab pankooki - Pancakes coming up
Tööriistakastist on seibid otsa saanud - Toolbox, we are out of "seibid"
Hoppetile valgemast valgem - whiter than white for Hoppet
Hea tulemus - Good job
Töine päev - Busy day
…
16-18 May: Amsterdam, Netherlands – Zeebrugge, Belgium
Hoppet in Amsterdam is a picture with one of the biggest
contrasts that I have seen on this trip. A beautiful wooden ship with two high
masts gracefully sliding through the filthy canals of the city. Massive bridges
raised and people taking pictures or waving on the quays. Comparing to the Kiel
canal, where every second ship which passed us was historical, it seemed like
now we had got lost a little bit, in a good way. Although we docked in between
historical houses, like we did in Kiel, where we stayed exactly on the same
place where used to dock the emperors yacht. We were just lucky, right after
entering to the city, the captain and the 1st mate found a good
place to stay. A nice harbourmaster welcomed us with kindness and good humour.
Together we built a new gang way, cause ours was too short. It was already
evening and the crew went to take a walk.
Even though Amsterdam is a city which you can keep discovering,
we did not have a chance to lurk around the colourful streets. A spy was sent
out to gather information about laundry and garbage. All the linens where put
in two big garbage bags and taken to the laundry. Washing them took a few ours.
We had a plan to move out the same evening, as soon as we got gas for cooking
and bunker the ship before entering the lock of the canal. All the chores got
done nicely.
The morning of the pancake day. If there are whispers about
pancakes two days before getting any, then Sunday should be renamed into
pancakeday. There must be pancakes no matter if we are on a sea or in a
harbour.
We where careful while passing by the anchoring area of big
tankers, the skylight was open and the smell of pancakes could have invited
other ships to turn on our direction. The first big pile of pancakes got
breathed in very quickly, it was a beautiful morning. A nice swinging on the
waves, a green bright water and a cheerful sun brought up everybodys mood. But sad
news became real soon – there was another storm coming on Monday and we had to
return to a harbour for shelter. Hoppet is not the kind of ship, which could be
turn apart on the stormy sea, and our ship boys are too young to be trained in
such harsh conditions. So it went that right after lunch we entered Belgium,
Zeebrugge.
Belgium welcomed us with a wide open royal yacht harbour. The
saga continued for us and this time we happened to dock right on the spot of
the king’s yacht. It was a good time and place to do all kinds of maintenance
jobs. Quickly the crew brought out all
kinds of tools, paints and brushes. While we were painting the side of the
ship, the boatswain told stories about his own experience, like how he had used
at least three tons of paint on one ship during one contract. Now it was time
for our ship boys to collect their own experiences. The ship got a shiny new
layer of white paint, allt the copper parts were polished and windows where
cleaned. Down in the hold all the doors and walls of the cabins were repainted.
No one had a city pass before the chores were finished. The feeling of unity on
Hoppet’s board is uniqe. Even though there has been so much fysical work, there
has not been any frowning face. The days have been different, there has been
quiet time and leisure and also good flow of work with music playing on the
background. It should be a bouquet of good experiences and nice memories
altogether.
Going from harbour to harbour there is time to think. I have
been on this journey only for two weeks now, but I already feel totally
disconnected from everyday life. It is hard for me to think about work or other
usual things. I can only imagine how borderless is the life of those, to whom
being on the sea is the everyday life. I have always thought that a real sea
man has a very wide horizon and good communicative skills. But now I know that
there is also a great inner world. Going trough so many different places and
far away corners and with every other day on the sea comes a lot of bright
moments and colourful memories. To share these is probably possible only with
those who have experienced it themselves in order for them to understand what
it really means. Even though the sea ways are the only ways which reach
everywhere, the real seaman is on the sea for the being on the sea itself.
No comments:
Post a Comment